Lyssna på en låt

Den här veckan ska vi lyssna på Orups låt Regn hos mig. Orup heter egentligen Tomas Eriksson men Orup är ett artistnamn.

Gillar du låten? Skriv en kommentar och berätta.
Här kan du lyssna på låten.



Här kan du läsa texten till låten:

Jag har hört
på radion idag
att vi har solsken
över hela vår stad.
Det låter väldigt underligt
för jag har bara
regn hos mig.

Jag har talat
i telefon
med din syster.
Hon bor en bit härifrån.
Hon sa hon låg och solade
men jag har bara
regn hos mig.
(och jag måste ha retat gudarna)
(måste gjort nåt fel)
för ända sen den dag du for
så har jag bara
regn hos mig.
(kom tillbaks och gör det fort nu)
(här blött och kallt)
för ända sen den dag du for
så har jag bara
regn hos mig.

Och jag minns när du var här
och solen lyste som sig bör.
I trädgården vi solade
som andra människor gör
men det är en lika himmel
som gräset utanför
och jag blir inte torrare

Mina blommor
har nästan gått bort.
Denna sommar
var verkligen kort.
Det låter väldigt underligt
men jag har bara
regn hos mig.
(och jag måste ha retat gudarna)
(måste gjort nåt fel)
För ända sen den dagen du for
så har jag bara
regn hos mig.

Det låter väldigt underligt
men jag har bara
regn hos mig.

Mmm det låter väldigt underligt
men jag har bara
regn hos mig.

Och mera det blir
vilket lågtryck
man har hamnat i.
För ända sen den dag du for
så har jag bara
regn hos mig.

8 responses

  1. Hej, Sofia. En mycket sorglig sång. Men vad vi kan göra i livet är inte bara mötet, men också separation

    1. Ja, det händer både roliga och tråkiga saker i livet. /Sofia

  2. Det Fin musik och mycket meningsfulla.

  3. chade charoof | Svara

    Jag lyssnade på låten. första gången kunde jag förstå 50 procent.
    Det har enkla ord och betydelser och bra musik.

  4. Underbar!!!! jag gillade den, men den är lite snabb, ibland jag kunde inte sjunga med honom.
    Jag tror vi behöver mer av låtar, dem är mycket användbar…

    1. Kul att du gillar låten! Varje vecka kommer det en ny låt på bloggen. Nästa vecka kanske du kan sjunga med:)

  5. Det är fin låt och finns mycket nya ord och det bra , man kan lär sig mycket.

    Tack Sofia.

Kommentera

