3C2s elever!

Idag gjorde 3C2 intervjuer. Ni frågade en klasskompis och klasskompisen svarade.

Här kan ni läsa om alla klasskompisar.

Jag ska berätta om min kompis som heter Naeem.Han bor i Sandviken.Han kommer från Afghanistan och han har klarat examen i engelesk literatur.Han talar dari ,parsto,engelska,norstani,pordo och lite svenska.Han är mycket glad här i Sverige.Hans favoritmat är fisk och palao.Han är ogift och han är född i 10-01-1980.Han har inte barn.Han tycker Sverige är ett mycket bra land. /Abbet

Mohammed heter han.Han bor på Nya bruket i Sandviken.Han är född 1985.Han bor ensam och har inga barn.Han kom till Sverige för nio månader sedan.Han studerade ekonoim. /Osama

bild 1(1)

Min nya kompis heter Kryshna.Kryshna bor i Sandviken . Hon är född 1987 06 29 .Krishna kommer från Filippinerna och studerade psykologi.Krishna talar engelska, tyska, filippinska och svenska. Hon är sambo med Volker och har en dotter.På fritiden går Krishna till gym och tycker om att dansa och sjunga.När hon slutar på SFI då ska hon studera till sjuksköterska. /Svetlana

Alisher, Natalja, Milena och Gulhün

Min kompis namn är Alishar. Han kommer från Uzbekistan. Nu bor han i Sandviken. Han är född 1978. Alisher klarade militärskolan. Han är gift och har tre barn, två pojkar och en flicka. Han talat ryska, uzbekiska och svenska. Han kom till Sverige för fyra år sedan. Han älskar fiskar och sport. Nu studerar han på körskola och i januari vill han skriva prov. / Natalja

Khadra föddes 1986 i Eritrea, hon var i hennes land i 12 år. Hon kan tala arabiska, tigrinja och svenska , hon kommer från Eritrie till Sverige 2012 juni ensam, första hon var i Mashta Stockholm efter migration sverket skickade henne till Boden i kamp efter 6 månader hon fick permanent uppehållstillstånd, där hon träffade hennes man och hade gift. /Ardeem

Jag intervjuade vår nya klasskamrat.Hon heter Svetlana och är 48 år gammal. Hon talar ryska och lite svenska.Hon kommer från Ryssland.Hon född 1965 6 oktober .Hon kom till Sverige 6 september 2013 ,eftersom hon träffade en svensk man.Hon har två döttrar och ett barnbarn.Hon bor i ett stort hus i Årsunda..Hon trivs inte bra i sitt hus eftersom hon sa att det är mycket jobb hemma.Hon arbetade som kassörska i Ryssland.Hennes favoritmat är fisk och grönsaker.Hon gillar att baka en paj eller bulle.På fritiden tycker hon om att promenera med hunden.Hon tycker också om att läsa mycket svenska hemma.Hon tycker att Sverige är bra, ingen stress. / Kryssie

bild(1)

Jag ska berätta om min kompis.Han heter Osama.Han är 34 år och han bor i Sandviken .Han kommer från Sudan och han har klarat information teknik.Han talar många språk arabiska,amhariska,tigrinska,haosiska och lite svenska.Han är gift och han har 3 barn två flickor och en pojke.Han kom till Sverige 2013 och han tycker om att bor här. / Mahmoud

Jag ska berätta om min nya kompis.Hon heter Ardeem.Hon kommer från Syrien.Hon bor i Sandviken. Hon talar arabiska,armeniska,turkiska, engelska och svenska.Hon är född 1980 .Hon studerade på gymnasiet och 2 år på universitetet engelska. Hon är gift med min klasskamrat Naeem .Hon har två barn .Hon bor på Smasens 67 C. Hon tycker om att laga mat och leka med hennes barn. Hennes familj är i Syrien nu . Hon arbetade 5 år i Syrien som datorlärare från 4 till 12 år barn .Hon arbetade 4 år som sekreterare. /Khadra

bild 3

Idag vill jag berätta om min nya klasskompis.Hon heter RAwaa och hon är 23år. Hon kommer från IRak. Hon är gift. Hon har en filcka hon heter Mari och hon är två år. Hon kom till Sverige 2011. Hon bor i Sandviken med hennes familj. Hon tycker om att lyssna på musik.Hon klarade gymnasist i sitt hemland. Hon trivs att bo här. Hon är en snäll och glad kvinna. /Semira

bild 5

Hej. Jag ska berätta om en ny elev i vår klass. Hon heter Songul och hon är 25 år. Hon kommer från Turkiet, från en stad som heter Adiyaman. I hennes land klarade hon gymnasiet. Hon talar turkiska och lite svenska. Songul är gift och har ett barn, en flicka. Hennes dotter heter Dila. Dila är 1,5 år. Songuls man är också turkisk. Han heter Jusuf och han arbetar i en restaurang. På sin fritid, Songul promenerar med hennes dotter, sitter hemma, städar eller läser böcker. Hon har inte husdjur. / Milena

Jag ska skriva om min klasskamrat som kommer från Irak. Han heter Abbet och bor i Sandviken. Han är född i 1 januari 1988. Han är veterinär och talar arabiska, engelska och svenska. Han är gift men har inte något barn nu. Han säger att Sverige är ett mycket bra land som har mycket bra regler för människor. Han är glad här. / Naeem

Jag ska berätta om en ny kompis som heter Milena. Hon kommer från Serbien, från en stad som heter Belgrad. Hon är 26 år gammal. Hon talar engelska, serbiska, ryska, spanska och svenska. Hon klarade gymnasiet. Hon är sambo. Hon har inte barn. Hon har inget jobb men hon studerar svenska. Hon tycker om Sverige. Hennes sambo är svensk. / Songül

bild 2

Hej! Jag ska berätta om Mahmoud .Han heter Mahmoud och han 19 år gammal och han kommer ifrån Syrien.Han flyttade till Sverige 2012. Han är ogift och har inte barn .Han bor i Sandviken och han tycker om Sverige .Han har klarat gymnasiet i sitt hemland. /Hashmat

Han heter Hashmatullah och kommer ifrån Khurasan (( eller Afganistan nuförtiden )) .Han bor i Sverige sedan 2012 . Nu bor han i Sandviken och känner sig bra i Sveriges samhälle , särskilt med sina grannar .Han är 36 år gammal och har klarat polisutbildningen i sitt hemland .Han är gift och har 4 barn .Hon kan prata dari , engelska , indiska ((urdo)) och lite svenska . / Mohammed K

Hon heter Natalia. Hon är född i Lettland 29 januari 1961. Hon har en son som föddes 6 december 1990. Hon fick sin utbildning på gymnasium i Lettland. Hon vet fyra språk engelska, ryska, lettiska och lite svenska. Nu är hon sambo med en svensk man. Hon bor med honom i Sverige. Hennes sambo är pensionär. Hon har många goda vänner. Hon gillar att lära sig svenska och läsa böcker. Hon älskar också att åka till olika städer. /Alisher

Min nya klasskompis heter Sabri Koro. Jag träffade honom idag och är glad att jag träffade honom. Han kommer från Syrien för ett år sedan och han bor i Sandviken ensam eftersom han inte är gift. Han är 25 år gammal och i sitt land studerade han tre år på universitet för att bli ingenjör. Hans familj mamma, pappa och en bror bor i Syrien, men en andra bror bor och arbeta här.Han hoppas att avsluta sina studier här och att hitta ett jobb. /Liliana

Jag ska berätta om min kompis.Hon heter Semira. Hon är född 12 december. hon är 23 år. Hon kom till Sverige 2012. Hon kommer från Eritrea. Hon talar engelska , arabiska , saho och tigrinja .Hon trivs här. Hon bor i Sandviken. Hon tycker om att titta på Tv, sjunga och laga mat. Hon är snäll ./Rawaa

bild 4

Kommentera

