Extra uppgift – Onsdag 2/4

Hej på er!

Idag arbetar vi med Sweol men ni kan också göra en extrauppgift på bloggen.

Ni ska lyssna på Gabriellas sång. Gabriellas sång är filmmusik till filmen Så som i himlen. Artisten som sjunger heter Helene Sjöholm. Hon sjunger tillsammans med en kör.

1. Lyssna på sången.
2. Lyssna på sången och läs texten. Förstår du alla ord? Använd lexikon.
3. Skriv en kommentar och berätta vad du tycker om låten. Kan du beskriva sången med adjektiv?


Texten till Gabriellas sång.

Lycka till!
/ Sofia & Erik

7 responses

  1. awww! Vad en vacker sång!!! Enjoy it!!

    1. Samma som du sjöng på bröllopet=)

  2. Shatha magid | Svara

    Sverige kallare än Irak.

    Baghdad vackerare än Stockholm.
    Sverige större än Irak.

  3. Helt sång är underbar text.Jag provade att översätta den här till Bosniska men inte så möjligt.Jag tryck att har känt samma effekten men det inte möjligt.Man kan inte göra något annat än att älska den här underbara melodi eller låten (sama ord)!

    1. Jätteroligt att du gillar sången Jasmin! Den är väldigt vacker tycker jag! /Sofia

  4. Det är jättebra sång och jag kände att det är nästan om mig. Jag tror det finns inte bra orden för att beskriv den sång men jag kan bara säg det är en av bästa sång jag har hört det . Och sjunger har jätte bra röst. Tack så mycket Sofia.

    1. Jag älskar sången och håller med dig. Det är en av de bästa sångerna jag har hört. /Sofia

Kommentera

